Terleme Tedavisi

Aşırı Terleme Tedavisi Nedir?

Aşırı terleme tedavisi insanları günlük yaşamında zora sokan bir durumdur. Özellikle avuç içlerinde, ayak tabanlarında ve koltuk altında yaşanan terleme problemi kişilere sıkıntılı anlar yaşatır. Beraberinde ter kokusunu da getiren aşırı terleme tedavi edilebilir.

Yaklaşık 20 yıldan uzun zamandır aşırı terleme problemi için kullanılan botulinum toksini sinir uçlarındaki ter bezlerini uyararak madde salınmasını engeller ve terlemenin durmasını sağlar.

Uygulamada kişilerin en fazla şikayetçi olduğu, koltuk altı, avuç içi ve ayak tabanı gibi bölgelerde terlemeyi durdurmak hedeflenir. Ter bezlerinin aşırı çalışmasına bağlı bu durum böylece kontrol altına alınmış olur.

Terleme Tedavisi Hangi Bölgelere Uygulanabilir?

Genellikle terlemenin en çok görüldüğü el, avuç içi, ayak tabanı ve koltuk altı gibi bölgelere işlem kolaylıkla yapılabilir.

Terleme Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşırı terleme tedavisi için uzman hekim tarafından muayene edilen hastada işlem yapılacak bölge anestezik krem ile uyuşturulur, işlem ise ağrısızdır. Belirlenen dozda bölgeye enjeksiyon işlemi yapılır, işlem yaklaşık yarım saat sürer. Uygulamanın ardından hasta günlük yaşamına kolaylıkla dönebilir. Yaklaşık 10 gün içinde sonuç alınır ve uygulamayla en az altı ay terleme önlenir.

Terleme Tedavisi Herkese Uygulanabilir Mi?

Hamile ve emziren kadınlarda, nöromüsküler hastalığı veya kanama problemleri olan kişilerde, deri hastalığı olan kişilerde uygulanmaz.