Diş Sıkma Tedavisi

Diş Sıkma Tedavisi Nedir?

Stres hayatımızı pek çok yönden etkiliyor. Bunların başında da diş sıkma yani bruksizm geliyor.

Uyku sırasında diş sıkma veya gıcırdatmayla belirti gösteren bu sorun zamanla çene ağrısı, çene hareketlerinde kısıtlılık ve baş ağrısı yapabiliyor.

Günümüzde pek çok alanda kullanılan botulinum toksini bu sorunun tedavisinde de rahatlıkla kullanılabiliyor. Masseter kasına (çeneyi hareket ettiren büyük kas) enjekte edilerek yapılan uygulama bu kası zayıflatarak rahatlatıyor ve dişlerin istem dışı sıkılmasının önüne geçiyor. Yapılan uygulama ile kaslardaki aşırı kasılma azalacağı için çene kemiğine, dişlere, diş etlerine ve çene eklemine binen yükler azalıyor. Dolayısıyla çene sıkmaya bağlı olarak ortaya çıkan çene, baş ve boyun ağrılarında iyileşme yaşanıyor.

Diş sıkma masseter kasının genişlemesine neden olduğundan hacmen ve kuvvet açısından büyümüş kas kare şeklinde bir yüz ortaya çıkarıyor. Diş sıkma tedavisiyle bu kasın gücü ve hacmi zayıflayacağından hatlar v şeklinde yumuşamaya başlıyor ve bu da çene kontürünün estetik olarak düzelmesine neden olur.

Bu işlem masseter kasını etkin bir şekilde zayıflatır, ancak yemek yeme, çiğneme veya konuşma gibi fonksiyonlara etki etmez.

Oldukça kısa süren bu işlemde kişi günlük hayatına hızlıca dönebiliyor. Uygulamayla diş sıkmaya bağlı olarak yaşanan uyku bozuklukları da ortadan kalkar ve kişinin yaşam kalitesi artış gösterir. Yanağın alt kısmında bulunan çiğneme kasına yapılan uygulama yaklaşık altı ay etkisini korur.