Cilde İyi Gelen Besinler | Dr. Nermin Filizci Varilsüha
Whatsapp Whatsapp
Telefon Hemen Ara

Cilde İyi Gelen Besinler

Cilt, sağlığı yansıtan en önemli göstergelerden biridir. Kuru veya yağlı ya da akneli ve tahriş olmuş bir cilt iç sağlığınızın zayıfladığının alarmını verir. Daha güzel bir cilt için sağlıklı beslenme olmazsa olmazlardandır… Araştırmalara göre cildimiz bazı vitamin, mineral ve antioksidanlara iyi tepki gösterdiğini belirten Dr. Nermin Filizci Varılsüha Kliniği’nin diyetisyeni Batuhan Çitemel, cildin sağlıklı ve güzel görünmesini sağlayan besinleri ele aldı.

Havuç : Sadece gözler için değil cilt için de çok faydalı bir besindir. Havuç A vitamini bakımından zengin olan ve derinin dış tabakasındaki hücrelerin aşırı üretimini önlemeye yardımcı bir besindir. Aynı zamanda havuç A vitamini içeriğiyle cilt kanseri hücrelerinin gelişimini azaltır.

Kavun : İçerdiği beta karoten sayesinde kollajen hasarını en aza indirerek kırışıklıklara ve lekelere engel olur. Aynı zamanda cildin pul pul dökülmesini engeller.

Brokoli : A ve C vitamini içerir. Cilt kanseriyle savaşan moleküllere de sahiptir. Cildin elastikiyetini de korur. Aynı zamanda akne tedavisine yardımcı bir besindir.

Maydanoz : İçerdiği antioksidan ve C vitamini etkisiyle cildin genç kalmasını ve sıkılaşmasını sağlar.

Bitter Çikolata : Parlak bir cilt için antioksidanlar, yağ asitleri ve flavanollerden zengindir. İçerisinde bulunan antioksidanlar ciltteki pürüzleri azaltmaya ve güneş hasarına karşı korumaya yardımcı olur.

Somon : İnflamasyon, kırışıklıklar ve akne tedavisi için mükemmel bir ajan olan omega 3 yağ asitleri bakımından zengindir.

Ispanak : Antioksidan özelliği nedeniyle vitamin C, E ve A özellikle cildiniz için harika vitaminlerdir. Ispanak her türlü cilt sorunlarıyla mücadele eden antioksidanlardan zengindir. Ispanak yiyerek dıştan içe cildinizi temizleyebilirsiniz.

Yumurta : En kaliteli protein kaynağıdır. Cilt sağlığı için çok önemli olan çinkodan ve güzellik verici biotin ve B 12 vitaminlerinden zengindir.

Ananas : İçeriğinde bulunan vitamin ve mineraller, bromelain enzimi sayesinde cilt sağlığı üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Kırışıklıkların ortaya çıkmasına neden olan kolajeni yenilemeye yardımcıdır.

Kefir : Probiyotik özellikli kefirde cilt dostu bakteriler bulunmaktadır. Cildi hem iç hem dış yönden düzenler ve onarır.

Zeytinyağı : Omega – 9 kaynağı olan zeytinyağı cilt sağlığı üzerinde olumlu etkilidir. Özellikle yaşa bağlı cilt kırışıklığından korunmada etkilidir.

Karpuz : C vitamini açışından zengin ve bol su içeren bir meyve olan karpuz cildi nemlendirir.

Kereviz : Bol lifli sebzelerin başında gelen kereviz cildi nemlendirmede ve kırışıklık ile çatlakları azaltmada birebirdir.

Domates : İçeriğinde bol miktarda likopen bulunduran domates bu güçlü antioksidan özelliği ile cildi korur ve yaşlanmayı geciktirir.

Armut : İçeriğindeki yüksek miktarda C vitamini ile cildi sıkılaştırır, cildin pürüzsüz ve canlı görünmesini sağlar.

Avokado : İçerdiği yağlarla cildin esnek ve nemli kalmasına yardımcı olur. Cildi güneş ışığının yıpratıcı etkisinden de koruyup kırışıklıklara ve yaşlanmaya karşı savaşır.

Yeşil Çay : Yaşlanmaya ve hasarlara karşı cildi koruyan yeşil çay, ciltteki kızarıklığı azalttığı gibi cilt nemini, cilt tabakasını ve cilt esnekliğini de korur.

Son olarak cilt güzelliğinin altın kuralı SU :  Cildimizin pürüzsüz, sağlıklı ve genç görünmesi için cildin iyi beslenmesi gerekir. Bu da sağlıklı bir kan dolaşımı ile mümkündür. Sağlıklı dolaşım için başta su tüketimi çok önemlidir. Sağlıklı cilt için yeterli su tüketimi olmazsa olmazların başında gelir. Günde en az 2 litre su içerek beslenmenizi destekleyebilir, cildinize parlaklık ve güzellik katabilirsiniz.